czwartek, 7 maja 2020

Czwartek, 07.05

Dzień dobry! :)

Poniżej piękne prace Małgosi i Zosi, wielkie brawa! 



Alicja pięknie nadrabia zaległości, również brawa!



Propozycje zabaw i zadań na dzisiaj:

1. Słuchanie wiersza I. Fabiszewskiej pt. "Moja ojczyzna".

Kocham moją ojczyznę,
bo jestem Polakiem.
Kocham Orła Białego,
bo jest Polski znakiem.
Kocham barwy ojczyste:
te biało - czerwone.
Kocham góry i niziny,
każdą Polski stronę.

Rozmowa na temat wiersza:
- Jak nazywa się nasza ojczyzna?
- Co to znaczy być Polakiem?
- Dlaczego kochamy orła białego?
- Jak wygląda godło Polski?
- Jakie są nasze barwy ojczyste?

Nauka wiersza na pamięć.

2. Wysłuchanie piosenki pt. "To jest mój kraj".
słowa: Dorota Kluska
muzyka: Piotr Opatowicz



Tutaj dom mój i rodzina ukochana,
park, przedszkole, okolica dobrze znana.
A tuż obok rosną kwiaty, stare drzewa
i chór ptaków gdzieś w konarach pięknie śpiewa.

Ref: To jest mój kraj, to moja Polska,
ja jestem Polką, ty - Polakiem.
To nasze miejsce, tu jest nasz dom,
gdzie Wisła płynie swoim szlakiem.

Tu odkrywam, tutaj uczę się z ochotą,
jak kochać ojczyznę i jak być patriotą.
Wszędzie słychać polski język - nasz ojczysty
i rozbrzmiewa hymn tak piękny, uroczysty.

Ref: To jest mój kraj...

Pozdrawiamy! :)