piątek, 15 maja 2020

Piątek, 15.05.2020r.

1. Słuchanie wiersza Grażyny Lech Kwiaty na łące.

Dywan z kwiatów, ziół i traw.

Są w nim jaskry, maki, szczaw.
Brzęczą trzmiele, skrzeczy sroka.
Kreta także tutaj spotkasz.
Możesz słuchać, patrzeć, wąchać!
Piękna, kolorowa łąka.

 2. Rozmowa na temat wiersza.
Rodzic zadaje pytania:

− O jakim miejscu jest ten wiersz?
− Jakie rośliny rosły na łące?
− Jakie zwierzęta tam przebywały?
− Jak wyglądała łąka?

3. Wskazywanie na obrazku kwiatów, których nazwy zostały wymienione w wierszu.

Rodzic pyta dziecko, co jest przedstawione na obrazku i po czym można poznać, że jest to łąka. Prosi, aby dziecko wskazało na obrazku te kwiaty, których nazwy zostały wymienione w wierszu, i te, których autor wiersza nie wymienił, ale dziecko zna ich nazwy.  Następnie rodzic prosi, aby dziecko opisało wygląd łąki. Pomaga, zadając pytania.


4. Praca w ćwiczeniach – jeśli posiada ktoś książkę (przypominam, że jest możliwość odebrania książek z przedszkola)

Dziecko:
− nazywa (z pomocą osoby dorosłej) kwiaty na obrazkach i je liczy,
− pod każdym obrazkiem rysuje tyle kresek, ile kwiatów jest w bukiecie,− rysuje kwiaty po śladach.

5. Rozwiązywanie zagadki. Zabawa ortofoniczna – Żaby na łące.

Rodzic mówi dziecku zagadkę:

 Na łące kumkają,
zielone sukienki mają.
(żaby)

Dziecko odgaduje zagadkę i wskazuje na zdjęciu żabę. Rodzic mówi tekst (Iwony Fabiszewskiej):


Dziecko podczas wiersza:

Na łące żaby kumkały: skacze po sali, naśladując żabę,

re, re, kum, kum, re, re, kum, kum. zatrzymuje się i naśladuje wypowiadane przez rodzica dźwięki,

Koncert piękny wszystkim dały, skacze, zatrzymuje się na środku pokoju i naśladuje  wypowiedziane przez rodzica dźwięki,

re, re, kum, kum, rech. Ponownie skacze po całym pokoju, naśladując żabę,

Zielone suknie włożyły,  zatrzymuje się i naśladuje wypowiadane przez rodzica dźwięki,

re, re, kum, kum, re, re, kum, kum.

Swoim śpiewem zachwyciły, wstaje i kłania się,

re, re, kum, kum, rech. powtarza dźwięki wypowiadane przez rodzica.