1. Słuchanie wiersza Grażyny Lech Kwiaty na łące.
Dywan z kwiatów, ziół i traw.
2. Rozmowa
na temat wiersza.
Rodzic
zadaje pytania:
3. Wskazywanie na obrazku kwiatów, których nazwy zostały wymienione w wierszu.
4. Praca w ćwiczeniach – jeśli posiada ktoś książkę (przypominam, że jest możliwość odebrania książek z przedszkola)
5. Rozwiązywanie zagadki. Zabawa ortofoniczna – Żaby na łące.
Rodzic mówi dziecku zagadkę: Na
łące kumkają,
zielone
sukienki mają. (żaby)
Dziecko odgaduje zagadkę i wskazuje na zdjęciu żabę. Rodzic mówi tekst (Iwony Fabiszewskiej):
Na łące żaby kumkały: skacze po sali, naśladując żabę,
re, re, kum, kum, re, re, kum, kum. zatrzymuje się i naśladuje wypowiadane przez rodzica dźwięki,
Koncert piękny wszystkim dały, skacze, zatrzymuje się na środku pokoju i naśladuje wypowiedziane przez rodzica dźwięki,
re, re, kum, kum, rech. Ponownie skacze po całym pokoju, naśladując żabę,
Zielone suknie włożyły, zatrzymuje się i naśladuje wypowiadane przez rodzica dźwięki,
re, re, kum, kum, re, re, kum, kum.
Swoim śpiewem zachwyciły, wstaje i kłania się,
re, re, kum, kum, rech. powtarza dźwięki wypowiadane przez rodzica.