czwartek, 25 czerwca 2020

Czwartek 25.06.2020r

Dzień dobry Misie!
Dzisiaj powitamy dzień radośnie, wesoło - czyli muzyką!!!

Osłuchajcie się z piosenką o segregacji śmieci.





• Rozmowa w oparciu o wysłuchaną piosenkę Mam zasady na odpady (sł. i muz. Jerzy Kobyliński). Piosenki Ekodzieci zespołu Orkiestra Dni Naszych.

Dabadabada dab dab daj,
dabadaba dab dab daj,
Mam zasady na odpady! x 2
Kto sortuje, świat ratuje!

I. Posłuchajcie, proszę, moi drodzy,
moi mali ekolodzy,
mam zasady na odpady!
Teraz wam odpowiem na pytanie,
po co komu sortowanie:
Zrób ze śmieci nowe rzeczy!

Ref.: Metal, plastik, papier i szkło,
nim wyrzucę, segreguję to! x 2

II. Wiedzą o tym dobrze zawodowcy,
wszystkie śmieci, to surowce.
Kto sortuje, świat ratuje!
Posłuchajcie, proszę, moi drodzy,
moi mali ekolodzy: Mam zasady na odpady!

Ref.: Metal, plastik, papier i szkło,
nim wyrzucę, segreguję to! x 2

Dabadabada dab dab daj,
dabadaba dab dab daj,
Mam zasady na odpady! x 2
Kto sortuje, świat ratuje!

Ref.: Metal, plastik, papier i szkło,
nim wyrzucę, segreguję to! x 2

R. zadaje dziecku pytania:

− Co to znaczy sortować / segregować śmieci?
− Do czego jest nam potrzebne sortowanie śmieci?
− Dlaczego segregowanie śmieci może ratować świat?
− Co to są surowce i jakie znacie ich rodzaje?
− Jakie są kolory pojemników na śmieci?
− W jaki sposób można dbać o ziemię i czyste środowisko?
− A wy ty robisz, żeby nasze otoczenie było czyste?



Pa, Misiaczki!!!❤😃


Linki:

https://youtu.be/yOj4CN1n-Z8