wtorek, 2 czerwca 2020

Wtorek, 02.06.2020r.

Witajcie kochane Misie!

1. Na dzień dobry zabawa z rodzicem lub rodzeństwem: ,,Echo
Zabawa rozwijająca słuch fonematyczny Imieninowe echo. Piłka.
Wybieramy osobę (mamę, brata, siostrę), która rzuca piłkę do dziecka i jednocześnie wymawia sylabę np. ma. Dziecko odrzuca piłkę, wypowiada tę samą sylabę i kończy słowo, mówiąc imię jakiegoś dziecka rozpoczynające się na tę sylabę np. Ma-te-usz. Następnie dziecko podaje inne imiona na podaną sylabę, np. Mar-ta, Mal-wi-na. Przykłady innych sylab: Zo-, Le-, Ku-.

2. Karta pracy, cz. 2, nr 56.
Dzieci: − oglądają obrazki i mówią o tym, co na nich widzą, − mówią, w co ubrane są dzieci z różnych krajów, − liczą palce, które pokazują dzieci, − mówią, ile lat mają: Ada, Paloma, Diego i Kazuo, Rozmawiamy na temat obrazków. 
Pytamy dzieci:
Jakie są dzieci na całym świecie?
Co to znaczy, że dzieci na całym świecie są takie same?
Co najbardziej dzieci lubią robić?
Opowiadamy o krajach, z których pochodzą dzieci przedstawione na obrazkach. Możemy przekazać dziecku ciekawostki na temat kultury tych narodów.

3. Zabawa ruchowa Bawimy się razem. Odtwarzacz CD, nagranie spokojnej melodii.
Rodzic włącza nagranie spokojnej melodii. Dziecko wykonuje własne improwizacje taneczne. Podczas przerwy w muzyce zatrzymuje się tworząc wygodną pozę (figurkę). Rodzic podaje liczbę, a dziecko pokazuje odpowiednią ilość paluszków u rąk. 


A dla chętnych Misiów, które jeszcze chcą popracować - praca dodatkowa

4. Zabawa plastyczna ,,Kto ty jesteś?
Potrzebne materiały:
Kartka z bloku, kredki, obrazki przedstawiające dziecko z Polski, Japonii, Francji i Hiszpanii ubranych w tradycyjne stroje  (karta pracy str.56),

Dziecko rysuje wybraną postać w stroju narodowym.
Rodzic odgaduje jakiej narodowości jest przedstawiona postać. 

Pa do jutra Misiaczki!!! Gorące buziaczki!!!