wtorek, 9 czerwca 2020

Wtorek 09.06.2020r

Witajcie Misie!

Dzisiaj zapraszamy do krainy przygód i rozmaitości matematycznych!

1)Na początek zabawa w porównywanie i liczenie.


Obejrzyjcie obrazek, na którym są lalki. Pakują bagaże na wakacje nad morze.
- Powiedzcie, która z lalek ma więcej strojów? (ocena ,, na oko"- bez przeliczania)
- Czy mają podobne ubrania?
- Czy zabrały wszystkie potrzebne rzeczy? A może o czymś zapomniały? Jak myślisz?
- A może ktoś potrafi policzyć ubranka Eli?



TO LILA



                                                                           
                                                                                       
TO ELA.



2) Porównywanie i liczenie (cd.)
Przyjrzyjcie się obrazkowi i policzcie na nim wszystkie przedmioty. Wskażcie, czy któreś z nich znajdzie parę



2) A teraz zabawa na podstawie rymowanki Iwony Fabiszewskiej Wakacyjne plany.
R. mówi rymowankę. Za pierwszym razem wspólnie z dzieckiem wykonuje określone ruchy
i wypowiada sylaby. Podczas kolejnego powtórzenia zachęca dziecko do samodzielności. 

Dziecko:
Słonko mocno świeci, podnoszą ręce i naśladują wkręcanie żarówek,
cieszą się więc dzieci podskakują obunóż,
Chi, chi, cha, chi, chi, cha, powtarzają sylaby i klaszczą a dłonie,
moc promyków słonko da podnoszą ręce i naśladują wkręcanie żarówek,
Chodźmy więc nad wodę maszerują w miejscu,
po letnią przygodę kontynuują marsz,
Plum, plum, plum, plum, plum, plum, powtarzają sylaby i pokazują dłonią kształt fali,
to strumyka słychać szum wypowiadają długo głoskę sz.
Wejdźmy też na górę naśladują wchodzenie na górę,
podziwiać naturę. przykładają dłoń do czoła, tworząc nad oczami daszek i rozglądają się w obie strony,
Och, och, och, puch, puch, puch powtarzają sylaby i klaszczą w dłonie,
to przedszkolak dzielny zuch. wskazują ręką siebie.

4) Karta pracy, cz. 2, nr 58
Dzieci:

− oglądają obrazek,
− wymieniają rzeczy, które pakuje do walizki Olek, zastanawiają się, czy wszystkie będą przydatne podczas wakacyjnego wyjazdu,
− przypominają sobie, gdzie Olek z rodziną spędza wakacje i jaka panuje tam latem pogoda,
− liczą spodenki, koszulki, czapki, pary skarpetek i pary butów,
− rysują odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami,
− w każdej ramce rysują o jedną chmurkę więcej niż w poprzedniej.

5) Zabawa ruchowa: Wakacyjne bagaże.
Woreczek gimnastyczny( woreczek ryżu, kaszy) dla dziecka.
R. wręcza dziecku woreczek. Dziecko pochyla się do przodu i kładzie woreczek-plecak na swoich plecach. Stara się przejść na drugi koniec pokoju tak, aby nie zrzucić woreczka.
Zabawę powtarzamy trzy razy.
…………………………….........……………...……......…...…...……………………………..................

Dla chętnych dzieci

• Karta pracy, cz. 2, nr 59.
Dzieci:

− oglądają obrazki,
− liczą stroje kąpielowe, spódniczki, koszulki, kapelusze, pary skarpet, zastanawiają się czy wszystkie będą Adzie potrzebne,
− rysują odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami,
− przyglądają się obrazkom na poprzedniej karcie, wskazują różnice między bagażami Olka i Ady,
− w każdej kolejnej ramce rysują o jedną chmurkę mniej niż w poprzedniej.

Pa Misiaczki!!! Do jutra!



Linki:
Kolorowanka i zdjęcia lalek zapożyczone z Internetu