wtorek, 16 czerwca 2020

Wtorek 16.06.2020r

Hej, hej!!! Dzień dobry Misie!
Zaczynamy nową przygodę? Zapraszamy!!!

1)Ćwiczenia pamięci Piknik.

Obrazek lub zdjęcie przedstawiające rodzinę na pikniku, koc, koszyk, butelka po wodzie mineralnej, plastikowy kubek, plastikowe jabłko. R. pokazuje dzieciom obrazek przedstawiający rodzinę na pikniku. Pyta, co przedstawia obrazek i co to jest piknik. Prosi o podzielenie się wrażeniami z pobytu na pikniku. Zwraca uwagę na przedstawione na obrazku przedmioty, które mogą być przydatne podczas organizacji pikniku. Prosi, aby dzieci wymieniły ich nazwy. Następnie rozkłada na dywanie koc. Umieszcza na nim koszyk, plastikową butelkę po wodzie mineralnej, plastikowy kubek, jabłko. Dziecko nazywa poszczególne przedmioty (koszyk, kubek, jabłko, butelka). Następnie odwraca się w drugą stronę, zamyka oczy, a R. chowa jeden przedmiot. Dziecko odgaduje, czego brakuje. Dla urozmaicenia zabawy następuje zmiana ról.




PIKNIK

2)Wycieczka do lasu – zajęcie matematyczne.

• Wprowadzenie. R. zaprasza dzieci na wycieczkę do lasu, gdzie rosną bardzo smaczne jagody i poziomki. Dziecko improwizuje ruchem: maszeruje, kierując się w stronę lasu, przedziera się przez gęste zarośla – odgarnia gałęzie, zatrzymuje się – słucha śpiewu ptaków, pokonuje przeszkody np. czołga się pod nisko położonymi gałęziami, zatrzymuje się i wdycha leśne powietrze – wciąga powietrze nosem, a wydycha ustami, przeskakuje przez kamienie, dochodzi do leśnej polany.

• Układanie na tkaninie odpowiedniej liczby sylwet jagód i poziomek.
Zielona tkanina, woreczek nieprzezroczysty, 4 łodyżki wycięte z zielonego papieru lub krepiny i sylwety jagód (10 fioletowych kółek) lub poziomek (10 czerwonych kółek), kartoniki z różną liczbą kółek (1–5) fioletowych i czerwonych.
R. rozkłada na podłodze zieloną tkaninę. Dziecko siada obok niej. R. umieszcza na tkaninie 4 sylwety zielonych łodyżek. Pyta dziecko, jakie owoce mogłyby się teraz na nich znaleźć. Ustawia obok tkaniny tacę, na której znajdują się wycięte z papieru kolorowego sylwety jagód i poziomek. Pokazuje ukryte w woreczku kartoniki z narysowanymi na nich kółkami w takich samych kolorach. Dziecko podchodzi i losuje kartonik, przelicza głośno znajdujące się na nich kółka (sylwety jagód lub poziomek), odkłada kartonik w wyznaczone miejsce, a następnie bierze z tacy odpowiednią liczbę kółek i układa je na wybranej łodyżce. Sprawdza ilość. Przelicza na palcach.
! W zabawie można wykorzystać umownie klocki(jagody, poziomki)

• Liczenie i rysowanie na kartkach odpowiedniej liczby sylwet jagódek lub poziomek. 

Dla dziecka kartka z narysowanymi na niej na środku sylwetami łodyżek jagód i poziomek, a w dolnym lewym rogu kartki fioletowymi lub czerwonymi kropkami, kredki.
R. zaprasza dziecko do stołu. Wręcza dziecku kartkę z narysowanymi na niej sylwetami krzaków jagód lub poziomek (same łodyżki) oraz narysowanymi w dolnym lewym rogu kartki fioletowymi i czerwonymi kropkami. Dziecko liczy kropki (poziomki i jagody) i rysuje na sylwetach krzaków taką samą liczbę jagód i poziomek.

Dla chętnych kolorowanki z możliwością przeliczenia owoców, kwiatów, listków.

                POZIOMKI                                                                            JAGODY



Pa, do jutra!!!






Linki:
Kolorowanki i ilustracja zapożyczone z Internetu