Miło nam przywitać nowy dzień w Waszym towarzystwie Kochani!
Zaczynamy?
Zajęcia wprowadzające Co jest ze szkła?
Duży pojemnik w kolorze zielonym, butelki, słoiki, szklane opakowania po kosmetykach. R. ustawia pojemnik na środku. Dziecko podchodzi do niego, wyjmuje po jednej rzeczy, układa przed sobą na podłodze. R. pyta:
− Jakie są te przedmioty / Co mają ze sobą wspólnego?
− Jakie jeszcze znacie szklane przedmioty?
- Z czego zostały wykonane?
- Jak je segregować?
- Gdzie należy je wyrzucać?
3)Zabawa klasyfikacyjna Rodzaje szkła.
Szklane przedmioty w różnych kolorach (bezbarwne i kolorowe), dwie różnokolorowe obręcze. R. prosi, aby dziecko obserwowało przedmioty, a następnie wskazało różnice między nimi. Później dziecko klasyfikuje przedmioty do dwóch obręczy ze względu na ich kolor lub jego brak.
*Można wykorzystać zdjęcia:
Dziecko klasyfikuje rodzaje szkła (bezbarwne- przezroczyste, kolorowe- przezroczyste, kolorowe),
nazywa przedmioty zrobione ze szkła.4)Jak powstaje szkło- zaprezentowanie dziecku zdjęć z bloga:
https://images.app.goo.gl/ASwPn9LoksbvVTs79
W wazonach możecie dorysować swoje ulubione kwiaty! Będzie pięknie.
Pa, Misie!!!😄
Zdjęcia, obrazki i kolorowanki zapożyczone z Internetu
Blog : https://images.app.goo.gl/ASwPn9LoksbvVTs79