poniedziałek, 8 czerwca 2020

Poniedziałek 08.06.2020r.


Witajcie Misie!

Mamy już drugi tydzień czerwca i zaczynamy nową tematykę ,,WAKACYJNE PODRÓŻE"
Tak więc - pierwsze zadanie na rozgrzewkę:
1) Czym podróżujemy?
Spójrzcie na obrazek - wskażcie i nazwijcie środki transportu, którymi podróżujemy.
Spróbujcie połączyć w pary podobne pojazdy (Czy wszystkie odnajdą parę? Których jest więcej, a których mniej, które zostaną bez pary?)
 



Odpowiedzcie na pytania
:
- Którym środkiem transportu najbardziej lubicie podróżować?
- Gdzie chcielibyście nim pojechać na wakacje i dlaczego?
- A może którymś z nich jeszcze nigdy nie podróżowaliście? Który to?
2) Zabawa przy muzyce
A teraz odrobina muzyki i ruchu - zapraszamy do podróży samochodem z piosenką ,, Rodzinna wycieczka" w wykonaniu zespołu Śpiewające Brzdące. Posłuchajcie uważnie piosenki i poruszajcie się rytmicznie przy muzyce, naśladując jazdę samochodem.



 3) A teraz posłuchajcie opowiadania Barbary Szelągowskiej ,,Wakacyjne podróże".
Książka dziecka (s.76–77) 
R. rozkłada książkę dziecku i zaprasza do wysłuchania opowiadania. Czytając opowiadanie, prezentuje ilustracje do niego.
Na wakacje czas! Powoli zbliżały się wakacje. Każdy dzień był odrobinę dłuższy od poprzedniego. Robiło się coraz cieplej. Ada od dawna marzyła o locie samolotem. Lubiła bawić się starym globusem swojej mamy. Plastikowym samolocikiem lądowała na maciupeńkich, ledwie widocznych wysepkach. Któregoś dnia tata z tajemniczą miną podszedł do dziewczynki.
 – Córeczko, czy ja mogę wylądować na twoim globusie?
 – Oczywiście, że możesz. A gdzie chcesz wylądować, tatusiu?
 – Widzisz, tutaj jest taki but na obcasie. To są Włochy i tu chciałbym wylądować razem z tobą, Olkiem, babcią, dziadkiem i mamą.
 – To wspaniale, ale nie wiem, czy się zmieścimy w takim małym samolociku – zaśmiała się dziewczynka.
 – W takim razie może polecimy dużym samolotem? Takim prawdziwym! Co ty na to?
 – Bardzo, bardzo bym chciała, tatusiu! – krzyknęła uradowana Ada.
 – To powiem ci w tajemnicy, że już kupiłem bilety.
 – Naprawdę?! – zapytała z niedowierzaniem dziewczynka. 
– Olek, słyszałeś, będziemy lądować na bucie! Naprawdę! Olek, podobnie jak jego siostra, nie mógł doczekać się wyjazdu. Kilka dni później całą rodziną przyjechali na lotnisko.
 – Kochani – powiedział tata - lotnisko jest bardzo duże i łatwo się zgubić. Musimy się wzajemnie pilnować – dodał i popatrzył na dzieci. Rodzeństwo z zaciekawieniem rozglądało się po ogromnej, pełnej ludzi hali wylotów.
 – A kim są ci ludzie w mundurach? – zapytała Ada, ściskając Dinusia.
 – To kapitan i stewardesy – odpowiedziała mama. 
– Może będą z nami lecieć do Włoch. Zobaczymy. Dwie godziny później cała rodzina usadowiła się wygodnie w samolocie. Początkowo dziewczynka odrobinę bała się hałasujących silników.
 – Startujemy! Nareszcie! – ucieszył się Olek i patrzył przez okno, jak z każdą chwilą wszystko robiło się coraz mniejsze i mniejsze. W końcu wlecieli w chmury i tylko od czasu do czasu widać było ląd, a potem morze. Wreszcie samolot wylądował i zaczęły się prawdziwe wakacje. Upalne dni dzieci spędzały w krystalicznie przeźroczystej i ciepłej wodzie. Wieczorami zaś zwiedzały piękne miasta, miasteczka i wsie pełne gajów oliwnych i winorośli. Ada uwielbiała pozować do zdjęć – zwłaszcza w towarzystwie Dinusia. Najbardziej spodobała się jej Fontanna Pszczół.
 – Mamo, czy mogę posadzić tutaj Dinusia? – zapytała dziewczynka i w tym momencie Dinuś wpadł prosto do wody. Na szczęście tata szybko wyłowił niesfornego pluszaka.
– Musisz go bardziej pilnować, córeczko – zaśmiał się tata. 
– Nie wiem, czy jest zadowolony z kąpieli.
– Chyba nie. Coś smutno wygląda. I co teraz zrobimy? Jeszcze się na mnie pogniewa – zasmuciła się Ada.
 – Nie martw się. Myślę, że poprawi mu się humor, gdy tylko spróbuje prawdziwej włoskiej pizzy!
 –powiedział dziadek. 
– Zrobiłem się naprawdę głodny. A wy? – I wskazał budynek, z którego unosił się świeży zapach ziół i ciasta.
 – W końcu jak Włochy, to i pizza! – zawołał Olek i cała rodzina weszła do pobliskiej pizzerii. Dinusiowi też poprawił się humor. Tak naprawdę nawet nie zdążył się mocno zmoczyć. 

4) Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.
 R. zadaje pytania:
− Gdzie wybrali się Olek i Ada z rodzicami i dziadkami na wakacje?
− Co stało się z Dinusiem tuż przed tym, jak tata zrobił jemu i Adzie zdjęcie?
− Jakie miejsce odwiedziła cała rodzina Olka i Ady?
 R. prosi, aby dziecko opowiedziało, jak wygląda Fontanna Pszczół. Następnie kontynuuje rozmowę z dzieckiem na temat opowiadania.
− Co jeszcze robili na wakacjach Olek, Ada i ich rodzina?
− W jaki sposób rodzina Olka i Ady dotarła do Włoch?
Jeśli dziecko ma problem z płynnym opowiadaniem, R. może je wspierać zadając dodatkowe pytania.

 5) Zabawa ruchowa Samoloty.
 Dzieci (dziecko)-samoloty przykucają i szeroko rozstawiają ramiona. Na hasło: Start! powoli się podnoszą i naśladują lot. Biegają w różnych kierunkach. Na hasło: Lądujemy! powoli zwalniają swój bieg, zatrzymują się w miejscu, kucają i opuszczają ramiona.

Na dzisiaj koniec Drogie Misie!!! Ufff!!!

Zmęczyliście się już tą podróżą? Była dosyć długa.
Jeśli nie, zapraszamy na jutro!!!



Linki:

Środki transportu-obrazki zapożyczone z internetu
https://youtu.be/tlCH6BFEISg